Wat is een hashtag?

By | oktober 24, 2015

Het symbool: #, wordt meestal aangeduid als “hashtag” . Een hashtag benadrukt eigenlijk een trefwoord dat erachter staat, met de bedoeling dat onderwerp snel te vinden. Als je op Twitter wilt weten wat er op het moment wordt besproken over een overstroming in een bepaald land of streek, hoef je maar de hashtag te plaatsen voor het woord #overstroming(land/streek), en je krijgt je zoekresultaat binnen enkele seconden..

Wat is het doel van hashtags?

Je kunt door hashtags te gebruiken, mensen met dezelfde interesses vinden. Als je bijvoorbeeld een e-boek wilt verkopen, met de titel: hoe train ik mijn hond, dan kun je de hashtag ‘#hondentraining maken. Op die manier vinden mensen die op zoek zijn naar informatie over het trainen van een hond jouw hashtag met een link naar je e-boek waardoor je potentiele kopers krijgt die geinterreseerd zijn in jouw boek over honden training. Die mensen moet je natuurlijk gelijk volgen en “direct messages” sturen, om ze te bedanken voor hun interesse in jouw e-boek, en zodoende relatie op te bouwen met een klant.

Dit zijn mensen die indien ze al jouw e-boek hebben gekocht vaker van je zullen kopen als het boek hun bevalt. Zij die interesse hebben getoond maar niet hebben gekocht kunnen misschien later klant worden.

Je twitter account heeft op die manier op een gegeven moment een lijst met volgers die geinterreseerd zijn in hetgeen jij te bieden hebt,en niet een lijst met zomaar een groep mensen met elk een andere interesse.

Hashtags helpen bij het zoeken naar evenementen, conferenties, en andere bijzondere bijeenkomsten. Het vinden van de juiste #hashtag, stelt je in staat precies te weten wat er op dat moment gebeurd tijdens het evenement waar jij in geinterreseerd bent.

Twitter search en Google wat is het verschil?

Beiden werken in principe op dezelfde wijze. In google kun je een zoekopdracht met behulp van aanhalingstekens (“xyz”) rond jouw zoekwoorden beperken. In Twitter doet de (hashtag) dat #.

Het grote verschil is dat zoeken op Twitter je meeneemt op een dynamische zoektocht die zal resulteren in het ontmoeten van mensen die live bezig zijn het onderwerp waar jij naar op zoek bent te bespreken of in drukke discussie hierover zijn, en dat is waarschijnlijk waar je als ondernemer voor kiest.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *